Juliciaz Blogs

Juliciaz Blogs

zaterdag 2 februari 2013

Henna

Wil jij graag eens een ander kleurtje in je haar, maar

- Mag het niet van je ouders?
- Wil je je haar niet beschadigen?

Dan heb ik de perfecte oplossing. Henna. Ik wilde dolgraag rood haar, maar dat mocht niet van mijn vader aangezien chemische stoffen niet goed voor je haar zijn. Toen ontdekten we henna. Het geeft een mooie natuurlijke kleur EN glans. Na ongeveer 2 maanden trekt het langzaam uit je haar, dus je hebt ook geen last van uitgroei. Dé perfecte oplossing. En het is ook nog eens goedkoop. Bij de winkel ''De Tuinen'' kun je voor maar 3 euro en 69 cent een potje rode (die heb ik al 3x gehad) of bruine kopen. Het ziet er zo uit :


Hoe doe ik Henna in mijn haar?

- Je moet het absoluut NIET zelf doen.
- Je moet het aanmaken met kokend water, een beetje olijfolie, en een beetje citroensap.
- Je moet zorgen dat je helemaal in kranten zit ingepakt, want als je de henna aanraakt ben je meteen helemaal rood. Dat geld voor je huid EN je kleding.
- Zorg dat degene die je haar behandelt handschoentjes aan heeft.
- Als je hele haar is ingesmeerd, doe dan een badmuts op, en wikkel daar over een handdoek heen. Hoe langer je het laat zitten, hoe roder de kleur word. Voor heel rood haar neem je 5 uur, voor een kleine verandering 2-3 uur.

Ik hoop dat jullie hier iets aan gehad hebben! Liefs, Julia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten